Verdens bedste – men ikke perfekte
Kampagner
Hører pels til i garderoben?
Det er et kontroversielt spørgsmål, som får de helt stærke følelser frem hos mange, og i en periode gik bølgerne så højt herhjemme, at politikerne diskuterede, om pelsdyravl helt skulle forbydes.
Vi har hjulpet Kopenhagen Fur med at få deres perspektiv frem i debatten.
Læs uddybning om den politiske påvirkning for hhv. Kopenhagen Fur, SF og Efterskolerne.
Politisk påvirkning
Vi lavede en kampagne med afsæt i fakta, åbenhed og med indrømmelsen, at intet er 100% fejlfrit – heller ikke pelsdyravl. En kampagne, der positionerede Kopenhagen Fur som en organisation, der kæmpede med åben pande. Dermed vendte vi Kopenhagen Furs opfattede svaghed til en styrke, mens vi understregede de mange samfundsgavnlige aspekter af pelsdyravl.
Mobilisering
Debatten om pels er ofte følelsesladet og ikke baseret på fakta. Vi gjorde os ikke forhåbninger om at omvende de næsten religiøse pelsmodstandere. Til gengæld vidste vi, at de danske pelsdyravlere står stærkt, når det kommer til fakta, fordi de fagligt er de dygtigste i verden.
Vi opfandt “Åbent Hus” på farmene og tilrettelagde en kampagne, hvor enhver kunne komme og se for sig selv, hvordan virkeligheden ser ud.