Grundfortælling

Der er ikke altid nok prestige til dem, der er mest sympatiske i deres arbejde. Det var udfordringen for SOSU-skolerne, da de kom til os i 2015 med ønsket om at løfte anerkendelsen af SOSU-uddannelserne op på det niveau, de fortjente. Målet var at skabe stolthed og tiltrække elever til uddannelsen

Vi foretog markedsanalyse, enkeltinterviews og workshops med centrale interessenter. I kraft af den proces fandt vi ind til og satte ord på en kernefortælling, som kunne rejse langt i den offentlige samtale og styrke SOSU-skolernes position: SOSU-skolerne er de professionelle leverandører af livskvalitet, vi alle sammen får brug for i løbet af vores liv, og det er en opgave, der kræver en særlig grad af empati og menneskelig kompetence, der ikke er alle forundt.

Kreativ eksekvering af grundfortælling

Grundfortællingen blev godt modtaget og skabte bejstring internt, og SOSU-skolerne valgte at gå videre med en ekstern kampagne. Vi eksekverede på tværs af kanaler med afsæt i indsigten om, at uddannelserne består af mennesker med en særlig karakter og evne til at tage sig af andre.

Dele-elementer til Facebook

Tak! Det kan man ikke sige nok gange, og alt for ofte bliver det glemt. Vi lavede en lang række delbare billeder, som enhver kunne bruge til at anerkende nogen, der havde gjort noget godt for dem.

På den måde var det let og givende at viderebringe SOSU-skolernes budskab.

Outdoor

Med overskriften ‘Efterlysning!’ skabte vi opsigtsvækkende urgency og kontrast til SOSU-skolernes bløde profil og budskab, mens vi hyldede dem, der vil andre det godt.

Kampagnefilm

I kampagnefilmen slog vi på det danske fællesskab i form af herrernes fodboldlandsholds sejre over Portugal. Og vi brugte den ikoniske Bendtner som løftestang ved at fremhæve de potentielle SOSU-elever i publikummet som de sande helte.

Den humoristiske tilgang var samtidig med til at fastholde seerne, så de ikke bare klikkede ’skip’, når de mødte filmen online.