Skolekampagne

Hele Danmarks trafik-superhelte startede som aktivister for 75 år siden, hvor de malede vejtræer og cykel-bagskærme hvide, så man bedre kunne se dem i mørket.

I dag er tiden en anden, men udfordringerne de samme. Vi har hjulpet med at give nyt liv til de klassiske kampagner omkring skoler og trafik.

Børn på vej

Vejsideplakaterne ved skolestart er en sand kommunikationsklassiker, så det var med stor ærbødighed, vi tog imod opgaven om at revitalisere dem og bringe dem ind i vores tid.

Vi fokuserede på at lave plakater med et stærkt budskab og et simpelt design, som de forbipasserende billister let kan afkode: Børn på vej!

Det ligefremme budskab lagde samtidig op til en helt anden fortolkning, som gravide og par hurtigt tog til sig og aktiverede på sociale medier. Læs mere om det og om vores arbejde med social medier også for BESTSELLER og Produktionsskolerne.

Teenagere i trafikken

“Pas på de små i trafikken” – sådan har det lydt i årevis, mens teenagere er blevet set som nogle, der da har lært det der med trafiksikkerhed.

Så det overrasker også mange, at de 13-16 årige faktisk er den mest udsatte gruppe i trafikken. De er nemlig ofte skråsikre i trafikken og har opmærksomheden på helt andre ting end hajtænder og vigepligt.

Derfor har vi hjulpet Rådet for Sikker Trafik og TrygFonden med at få forældre til at tale trafik med deres teenagere.

Kampagnefilm til tv og web

Det er heller ikke til at komme uden om, at trafikundervisning som udgangspunkt ikke er højt på listen, så Rådet fo Sikker Trafik fik os også til at udforme en landsdækkende indsats for at få gang i trafikundervisningen i folkeskolernes ældste klasser.

Film til skoleundervisningsmateriale rettet mod teenagere

Plakater til folkeskolerne

Undervisningsmateriale

Som en del af den samlede skolekampagne har vi givet form til undervisningsmaterialer til de forskellige klassetrin, og vi har udviklet kommunikationsplan for udbredelsen til skolerne.

Pakker med undervisningsmateriale