Advertising

Det er efterhånden et velkendt budskab, at vi skal passe på vores klode. Alene i København producerer hver enkelt borger ca. 5 kg affald om dagen – men hvad vi ofte glemmer, er alt det, vi kan bruge affaldet til. Genanvendelse af vores affald kan blive til nye produkter, hvis vi sørger for at sortere det, når vi smider ud. Siden 2013 har vi i samarbejde med Københavns Kommune mindet københavnerne om at smide ud med omtanke – for genbrug er guld.

Udover effekten på og ændring af københavnernes adfærd er der også en høj grad af branding af kommunen som en grøn og bæredygtig kommune. Læs mere om denne effekt af branding og om, hvordan vi også har hjulpet Politiken og Nescafé i deres markeder.

I takt med at Københavns Kommune rullede affaldsbeholdere og køkkenkurve ud til københavnerne, kunne man i biografen og gadebilledet se Genbrug er Guld, som underbyggede ambitionen om en større sortering af affald. Dette gjorde københavnerne opmærksomme på udviklingen og skabte motivation for at tage bioaffaldsbeholderne i brug.

Outdoor

Film

Københavnerne sorterer som aldrig før, og i efteråret 2017 fik de endnu en kategori føjet til de mange muligheder for at sortere: Bioaffald.

Vi hjalp København og københavnerne med at holde overblikket og hilse den nye sorteringsmulighed velkommen

Ved genbrug af andre reklamer skabte vi en naturlig kobling mellem forbrug og genbrug. Bianco vandt i 2013 ISWAs communication award.

Rundt i Københavns biografer blev seerne mødt af reklamer med velkendte brands, som med en uforventet afslutning opfordrede københavnerne til at sortere deres affald.

Det skabte awareness hos målgruppen og goodwill hos de brands, der stillede deres egne kampagnefilm til rådighed. Et sandt win-win.

Nedenfor kan du se endnu et eksempel på kampagnen.