Grundfortælling

Det er sin sag at sikre sig alle interessenternes opbakning, når der er tusinder af medarbejdere og 5,5 millioner ejere. Især, når de alle har hver deres stærke holdning til, hvorfor I er sat i verden.

Vores udvikling af DR’s nye grundfortælling krævede en grundig og omfattende proces, der blandt andet indebar 30 dybdeinterviews og tre omfattende workshops, hvor vi indsamlede viden og testede hypoteser.

Resultatet blev en nyfortolkning af begrebet ‘public service’ som en mere jordnær position, der kunne skabe intern retning og bringe DR og danskerne tættere sammen:

I samtalens tjeneste.

Samtalen er noget nærværende og personligt. Det er noget upolitisk, men afgørende for demokratiet. Ved at placere sig som tjenere for danskerne og samfundets samtaler, fik DR mulighed for at positionere sig som en understøttende funktion for samfundet – en hjælper. En ydmyg men seriøs rolle, som kunne imødekomme den alletidsnærværende anklage om smagsdommeri fra Radiofoniens side.

Vi har udfoldet positionen, der formidles som film og i en række kreative eksekveringer til internt brug.

Læs mere om vores proces med DR ifbm. udvikling af grundfortællingen eller om, hvordan vi hjalp Højskolerne og Wingmen Solutions med at få fodfæste i deres målgrupper.

Film

Identitetsfilm til DR's site