Koncept

CEO Anders Holch Povlsen kom til os med et ønske om at lave et indsamlingskoncept, der kunne bringe BESTSELLER-familien sammen og give noget tilbage til deres markeder.

Vores løsning var Give-A-Day, der satte en ny standard for coporate velgørenhed: Hele omsætningen, hele dagen, hele kloden. Eksekveret over 24 timer i samtlige tidzoner. Det blev til et resultat på over 110 millioner kroner.

Samtidig sikrede vi et højt energiniveau og engagement fra koncernens tusindevis af medarbejdere ved at integrere en intern salgskonkurrence på tværs af butikker i eventet. Der var præmier i form af bl.a. firmaarrangementer og en rejse for alle medarbejdere på højkant.

For at styrke konkurrencen og fællesskabsfølelsen udviklede vi en skræddersyet app, hvor medarbejdere kunne følge med i butikkernes salg og dele billeder fra butikken undervejs.

App’en blev feedet time for time med salgstal fra hver enkelt butik og land fra hovedkvarteret i Danmark, så alle kunne sammenligne sig og samtidig få fornemmelse af, hvor stor en familie, de var del af.

Ledelseslagene havde desuden adgang til et særligt dashboard, hvor de kunne holde sig orienteret med mere detaljeret information undervejs, som det blev udsendt fra vores warroom i BESTSELLERS danske hovedsæde.

Casefilm

Se casefilmen her og læs mere om de enkelte elementer nedenfor

Casefilm fra eventet

Onboarding

Vi tilrettelagde et omfangsrigt onboardingforløb, der fangede den globale medarbejderstab med deres mange forskellige kulturer og forudsætninger.

En central udfordring var en stor variation i brug af intranette samt forskelligartede vilkår on premise. Derfor producerede og distribuerede vi en fysisk multimediebooklet med en introvideo på flere sprog, hvor CEO Anders Holch Povlsen talte direkte til medarbejderne om Give-A-Day.

Multimediebooklet til onboarding af medarbejdere

Instagram

Vi integrerede et specialiseret Instagram-feed i den corporate app, vi fik udviklet til eventet, som medarbejderne downloadede til ders private telefoner.

App’en var en central intern del af eventet, hvor medarbejderne kunne få indblik i hele BESTSELLER-koncernen og holde sig ajour med den interne salgskonkurrence under eventet.

Det integrerede Instagram-feed trak billeder med eventets hashtag. På den måde gav vi medarbejderne en særlighed mulighed for at realisere den primære driver på Instagram: At blive set. Og endda at blive set af alle deres kolleger (og chefer) verden over.

Læs mere om sociale medier for BESTSELLER såvel som for Sikker Trafik og Produktionsskolerne. Du kan også læse mere om vores arbejde med fundraising ikke kun for BESTSELLER men også for Læger uden Grænser og Danmarks Indsamling.

Collage af instagramposts fra eventet

POS

Point-of-sale materiale var et afgørende element i at sikre genkendelse af eventet og koncernfællesskabet på tværs af butikskæderne. Både hos kunder og medarbejdere.