Deres behov:
At etablere en tydelig og værdifuld identitet i etableringen af en ny virksomhed i netværks- og sikkerhedsbranchen, hvor der er en høj grad af ensartethed i produkterne på tværs af leverandører.
Vores løsning:
At flytte fokus fra de svært differentierbare produkter til andre kvaliteter ved deres go-to-market-strategi og motivation.
Sådan gjorde vi:
Gennem vores interviews og dialogmøder med stiftere og kommende medarbejdere konstaterede vi en fælles driver: At kunne yde exceptionel service ved at være tæt på kunderne. Ønsket harmonerede med vores research blandt potentielle kunder, som indikerede, at mange var trætte af at føle sig som små kunder i store butikker.
Derfor udviklede vi grundfortællingen ‘Always present‘, som foruden at cementere den differentierende faktor også understreger virksomhedens princip om at være til stede i feltets teknologiske udvikling, så de altid tilbyder løsninger, der er up to date.
Som netværks- og sikkerhedskonsulenter er det samtidig en balancekunst at fastholde sin faglige autoritet over for kunden uden at underkende deres kompetencer.
Med navnet Wingmen Solutions forenede vi ambitionen om altid at være der for kunderne og at placere sig i en supportende rolle over for dem. Det var også et udtryk for vores strategiske valg om ikke at gå med på netværk- og sikkerhedsbranchens tendens til buzzsmarte eller arrogant-abstrakte navne. Navnet Wingmen Solutions er ligetil: Alle ved, hvilken rolle wingmen spiller, så dermed placerede navnet dem oså sprogligt nær kunden.
Med afsæt i grundfortællingen udviklede vi visuel identitet, logo og øvrige kreative elementer forud for lanceringen af virskomheden. Vi bistod desuden med assistance til pressemeddelelse og pressekontakt til offentliggørelsen.
Resultat:
Vores arbejde var med til at sikre, at Wingmen Solutions trådte ind på markedet med et stærkt kommunikaitonsmæssigt claim på det strategisk definerede marked, som stifterne havde i sigte.