Skaber jeres kommunikation værdi for andre end jer selv? Gør den det, giver modtagerne den gerne videre i deres netværk. Det er nemlig socialt at dele.

Del og hersk. Det er jungleloven for annoncører på de sociale medier, hvor ingen er interesseret i at sprede noget for nogen, der bare vil have andres penge. Vi finder grebet og kender algoritmerne, der gør det let og værdifuldt for modtageren at dele dit budskab.

Eksempler på social

SoMe awareness // Sikker Trafik

Deres udfordring:
At skabe fornyet opmærksomhed og interesse for den klassiske vejsideplakat om trafiksikkerheden op til skolestart.

Vores løsning:
At revitalisere plakaten så den både får effekt i vejsiden og delingspotentiale på sociale medier.

Sådan gjorde vi:
Vi designede den nye plakat med et stærkt budskab, der let kunne afkodes af forbipasserende bilister: Børn på vej!

Det ligefremme budskab lagde samtidig op til en helt anden fortolkning:

Det budskab var danskere, der ventede sig, ikke sene til at samle op på, så i tiden omkring skolestart strømmede billeder af ventende par ud på de sociale medier.

Resultat:
De vordende forældre blev hurtigt autentiske og effektive ambassadører for sikkerheden ved skolestart, som understøttede den revitaliserede vejsideplakat ved skolerne.

Læs hele casen

SoMe uddannelsespolitik // Produktionsskolerne

Deres udfordring:
At trænge gennem mediestrømmen og ind til politikerne med et begrænset mediespend, da Produktionsskolerne var truet med nedlæggelse som konsekvens af forhandlingerne om Den nye Forberedende Grunduddannelse.

Vores løsning:
At skabe opmærksomhed omkring Produktionsskolernes værdi med autentiske historier og organisk såvel som betalt spredning på sociale medier.

Sådan gjorde vi:
Vi reframede Produktionsskolerne med konceptet ’Kloge hænder’, hvor vi  inviterede alle Produktionsskolernes interessenter til at dele deres egne historier om Produktionsskolernes værdi.

Målgruppen skulle tage billeder af deres hænder, beskrive deres erfaringer med Produktionsskolerne og dele det på sociale medier. På den måde var det ikke blot let at deltage, det var samtidig en legitim mulighed for at fortælle om egne sejre, hvilket er en stærk driver for engagement på sociale medier.

Resultat:
Målgruppen tog godt imod opfordringen og valgte i stor stil at engagere sig med egne historier og billeder på en måde, der skabte kontinuitet og autencitet i indsatsen på sociale medier.

Læs hele casen

SoMe coorporation // BESTSELLER

Deres udfordring:
At vise medarbejderengagementet stort og synligt både internt og eksternt i forbindelse med koncernens velgørenhedsevent Give-A-Day, hvor BESTSELLER gav et døgns omsætning ubeskåret til velgørenhed.

Vores løsning:
At skabe et setup, der motiverede de 15.000 medarbejdere til at gå forrest i at sprede budskabet om Give-A-Day på Instagram.

Sådan gjorde vi:
Vi integrerede et specialiseret Instagram-feed i den corporate app, vi fik udviklet til eventet, som medarbejderne downloadede til ders private telefoner.

App’en var en central intern del af eventet, hvor medarbejderne kunne få indblik i hele BESTSELLER-koncernen og holde sig ajour med en intern salgskonkurrence under eventet.

Det integrerede Instagram-feed trak billeder med eventets hashtag. På den måde gav vi medarbejderne en særlighed mulighed for at realisere den primære driver på Instagram: At blive set. Og endda at blive set af alle deres kolleger (og chefer) verden over.

Et uddrag af billeder fra Instagram der blev postet med hashtagget #bestsellergiveaday

Når medarbejderne instagrammede med #GiveADay fra deres private telefoner, skabte det ikke kun intern synlighed gennem app’en, men også eksternt gennem Instagram generelt. På den måde kom medarbejdernes stolthed over BESTSELLER ikke bare effektivt til udtrykt over for hinanden, men også autentisk til udtryk over for omverden. Medarbejderbranding og aktivering af medarbejderne som ambassadører gik hånd-i-hånd.

Resultat:
Tusindevis af medarbejdere fra hele verden fulgte med og bidrog til feedet, og de blev dermed BESTSELLERs stolte og aktive ambassadører over for omverden.

Læs hele casen