Fundraisingkampagne

Der har aldrig før været større konkurrence om danskernes opmærksomhed, når det gælder indsamlinger til gode formål. En lovændring fra 2014 har nemlig betydet langt flere hus- og gade-indsamlinger end tidligere.

Derfor kræver det også noget andet og mere end hidtil at begå sig blandt de 16 organisationer med en tilladelse til denne type landsindsamlinger.

Vi har hjulpet Læger uden Grænser med at trænge igennem ved at fokusere på den unikke value proposition ved at gå på gaden for dem:

Bliv læge for en dag!

Film

Kampagnefilmen for landsindsamlingen 2017

Koncept

En central styrke i Læger uden Grænsers profil er, at lægegerningerne er universelt respekteret. Det er normalt heller ikke hvem som helst, der kan opnå at blive læge, så det var et så meget desto mere en unik mulighed, vi kunne tilbyde målgruppen.

For at understøtte oplevelsen af reelt at være læge for en dag, sikrede vi, at der blev uddelt lægekitler til alle indsamlere på dagen.

Udklædningen var samtidig med til at give indsamlingen opmærksomhed i gadebilledet, og tøjets indbyggede autoritet fulgte med indsamlerne, når de gik fra dør til dør.

Mobilisering

Danskernes engagement på dagen er den mest afgørende faktor for, om en indsamling bliver en succes eller en fiasko.

Læs mere uddybende om mobilisering af indsamlerne eller om, hvordan vi hjalp PANDORA med udrulning af verdensomspændende medarbejderinvolvering eller Produktionsskolernes mobilisering af elever, forældre og andre interessenter.

For at sikre et stærkt fremmøde supplerede vi filmen med en display- og printkampagne, hvor Anders Morgenthaler bidrog med sin karakteristiske og folkekære streg.

En af eksekveringerne med Morgenthalers illustrationer

Samtidig aktiverede vi Morgenthalers personlige kendskab og liking op til indsamlingen ved at sikre ham besøg og taletid i bl.a. Go Morgen Danmark. Ved at bringe ham i spil som ambassadør med hans oprigtige opbakning til Læger uden Grænser tilførte vi yderligere autencititet og opmærksomhed til den gode sag.