Deres udfordring:
At afvikle et global indsamlingsevent, som samtidig var lokalt nærværende og loyalitetsskabende og som samtidigt gav alle medarbejdere en erfaring med BESTSELLER på tværs af markeder og mærker.
Vores løsning:
At launche et entydigt kommunikeret projekt, der engagerede medarbejdere og kompetencer på alle niveauer.
Sådan gjorde vi:
Vi skabte fundraisingkonceptet Give-A-Day i fællesskab med BESTSELLER, som kulminationen på målsætningen om at sætte en ny standard for coporate velgørenhed. Hele omsætningen, hele dagen, hele kloden. Eksekveret over 24 timer i samtlige tidzoner.
Casevideo fra eventet
Vi onboardede medarbejderne med introvideo, som blev afspillet i en globalt distribueret booklet med indbygget afspiller til lyd og video.
Vi skabte lokal forankring ved at splitte de indsamlede midler mellem globale og lokale velgørenhedsorganisationer.
Samtidig sikrede vi et højt energiniveau og engagement fra koncernens tusindevis af medarbejdere ved at integrere en intern salgskonkurrence på tværs af butikker i eventet. Der var præmier i form af bl.a. firmaarrangementer og en rejse for alle medarbejdere på højkant.
For at styrke konkurrencen og fællesskabsfølelsen udviklede vi en skræddersyet app, hvor medarbejdere kunne følge med i butikkernes salg og dele billede fra butikken undervejs.
App’en blev feedet time for time med salgstal fra hver enkelt butik og land fra hovedkvarteret i Danmark, så alle kunne sammenligne og samtidig få fornemmelse af, hvor stor en familie, de var del af.
Ledelseslagene havde desuden adgang til et særligt dashboard, hvor de kunne holde sig orienteret med mere detaljeret information undervejs, som det blev udsendt fra vores warroom i BESTSELLERs danske hovedsæde.
Resultat:
BESTSELLERs medarbejdere verden over samlede på 24 timer mere end 120 mio. kr. ind til gode formål og styrkede samtidig følelsen af samhørighed i den globale koncern. Et resultat, som selvfølgelig skabte international opmærksomhed i pressen.
Læs hele casen