Lillle land, stort hjerte
Koncept
Siden sin start i 2007 har Danmarks Indsamling indsamlet omkring en milliard kroner til fordel for nødlidende i den tredje verden. Vi var med til at tage initiativet, hvor vi udviklede det grundlæggende koncept og fik samlet de største humanitære organisationer og DR om en fælles indsamling for hele Danmark.
Casefilm
Se casefilmen om vores rejse med Danmarks Indsamling her, og læs mere om vores roller og arbejde nedenfor.
Alliance
En central del af vores rolle er hvert år at samle og koordinere DR og de 12 huminatære organisationer, som skal omsætte indsamlingskronerne til reel forandring for verdens udsatte.
Vi fungerer som projektledere og kommandocentral for processen og møderne. Et arbejde, der starter kort efter afviklingen af seneste indsamling i foråret, og som varer hele året frem til næste indsamling. Og så starter vi forfra.
Læs mere om vores måde at arbejde med fundraising på for både Danmarks Indsamling, BESTSELLER og landsindsamlingen for Læger uden Grænser og en mere uddybende beskrivelse om at skabe alliancer såsom Danmarks Indsamling, Folkebevægelsen mod Ensomhed og Globalt Fokus mod en politikerskabt katastrofe.
Priming
Hvert år udvikler vi en landsdækkende kampagne til abribusser og railboards med udgangspunkt i årets tema.
Samtidig fastholder vi en gradvis udvikling af Danmarks Indsamlings overordnede logo og visuelle identitet, så vi sikrer kontinuitet uden at gro fast.
Vi producerer også tv-spots og show-trailers, som vises på DR.
Mobilisering af erhvervslivet
Det er afgørende at sikre opbakning fra dansk erhvervsliv, og derfor udvikler vi også hvert år en kampagne for at få flest mulige med. Og efterfølgende sørger vi for at takke dem offentligt for deres bidrag.
Vi sørger for, at erhvervslivet er blevet anerkendt for deres bidrag i nogle af de showspots, seerne bliver præsenteret for undervejs på selve dagen.
Og børnenes indsamling med ‘Gode gerninger’, hvor fx Ole Kirk’s Fond har doneret et fast beløb for hver gang børn og unge har gjort gode gerninger, har skabt involvering i hele Danmark.
Se casefilmen for Gode Gerninger nedenfor
Film
Danmarks Indsamling tager fat på alvorlige problemstillinger, som vi danskere måske nok har hørt om, men som kan virke fjerne og fremmede.
Derfor producerer vi hvert år godt 10 appeller til DRs indsamlingsshow, der på få minutter forklarer problemstillingerne.
Det gør vi fx med film, der bringer de mennesker, det handler om, helt hjem i seernes stuer og ind under huden.
Og med kreative greb, der kan formidle historien på en overraskende måde, uden det sker på bekostning af alvoren.
Og film, der vinkler problemerne ud fra vores hjemlige perspektiv.